Team Fortress 2: Frischer Patch
Team Fortress 2
03.02.2009 01:42, Julian Dasgupta
Wie vor ein paar Tagen angekündigt hat Valve jetzt einen zweiten Patch für Team Fortress 2 veröffentlicht. Neben zusätzlichen Optionen für Client und Server kommt das Update auch mit diversen Balancing-Änderungen daher. Das Paket soll außerdem den Weg bereiten für die baldige Erweiterung der Scout-Klasse.
Die vollständigen Patch-Notes können hier eingesehen werden.
Gameplay changes
- Modified critical hit calculation. Overall, critical hit chance is now much more recent-performance based:
o Base chance is now 2% (was 5%).
o Bonus range based on damage done changed from 0%-15% to 0%-10
o Damage range required for bonus changed from 0-1600 to 0-800 - Reduced random damage spread applied to all player damage from +-25% to +-10%
- Slight reduction (improvement) of the minigun's spread
- Increased flare direct hit damage from 20 to 30
- Rewrote Natascha's slowdown code to be more consistent
- Sniper rifle now supports Crit Boost state like all other weapons (i.e. Kritzkrieg makes all shots critical hits)
- Stealthed spies are no longer able to pickup the intelligence. They must uncloak first
- Increased soldier primary ammo count from 16 to 20