Torment: Tides of Numenera: inXile bereitet Kickstarter-Kampagne vor

Torment: Tides of Numenera
21.02.2013 22:40, Julian Dasgupta

Torment: Tides of Numenera: inXile bereitet Kickstarter-Kampagne vor

Die Angestellten von inXile, deren Arbeit an Wasteland 2 bereits abgeschlossen ist, bereiten schon eifrig das nächste RPG-Projekt des Studios vor. Torment: Tides of Numenera (ab 9,94€ bei kaufen) muss zwar ohne die Planescape-Lizenz auskommen, versteht sich aber als geistiger Nachfolger von Planescape: Torment, will man dort doch ähnliche thematische Schwerpunkte setzen. Einige der Entwickler hatten seinerzeit am Black Isle-Oldie mitgewirkt und/oder Inhalte für das Planescape-Universum erschaffen. Mit Mark Morgan hat inXile zudem den Komponisten verpflichtet, der auch für die musikalische Untermalung von Planescape: Torment zuständig gewesen ist.

Mittlerweile hat inXile Torment eine eigene Webseite spendiert, die schon mal recht deutlich macht: Die angekündigte Kickstarter-Kampagne für den Titel wird nicht mehr allzu lange auf sich warten lassen. In der Community-Sektion können Spieler schon mal Vorschläge machen und darüber abstimmen, welche Belohnungen bzw. Gegenleistungen man so für Zusagen in Aussicht stellen sollte.

"Numenera's Ninth World is a fantastic vision of a world in which massive civilizations have risen and fallen - disappeared, transcended, overwhelmed, or destroyed - and left their cities, monuments, and artifacts behind. As each rose and fell, their achievements became part of the accumulated detritus of eons... but much of it did not decay. And now this assortment of ancient power is there for the taking, ever-present, underfoot. The humans of the Ninth World take and use what they can. They call these wonders (and horrors) the numenera.

One of these humans discovers a way to use the numenera to grow strong, to cheat death, to skip across the face of centuries in a succession of bodies. But he discovers an unexpected side effect: You.

Torment is a game of complex and nuanced morality, deep and reactive choice and consequence, and immersion into a new and strange vision. You will chart a course through bizarre dimensions, across the face of a vastly different world. You will earn companions along the way, and discover their value - perhaps through their strengths, perhaps more literally by selling them. Throughout it all, you will choose a path that will lead inexorably to an ending that stems naturally from your actions, facing adversaries who harness powers beyond your comprehension, and who will ultimately force you to face yourself and answer the question: What does one life matter?"