Camelot Unchained: Kickstarter-Kampagne erfolgreich abgeschlossen, Privatinvestoren an Bord
Mit dem bei Kickstarter üblichen Endspurt hat es Camelot Unchained dann doch noch geschafft: Kurz vor dem Ende der Kampagne konnte die Marke von zwei Mio. Dollar, das Mindestziel, doch noch geknackt werden. Bei der "Zielankunft" waren es dann insgesamt über 2,23 Mio. Dollar .
Da sich ein MMO-Projekt auch mit jenem Betrag nur schwerlich finanzieren lässt, sind natürlich noch weitere Gelder im Spiel. Dank des erfolgreichen Abschlusses hätten auch noch Privatinvestoren dem Vorhaben ihren Segen gegeben und werden weitere drei Mio. Dollar zur Entwicklung von Camelot Unchained beisteuern, wie City State heute mitteilt. Zwei Mio. davon stammen übrigens aus dem Geldbeutel von Mark Jacobs selbst, dem einstigen Mythic-Mann und Gründer des Studios.
"During the campaign, the company stated its intention to create a proprietary engine that will be optimized for large-scale battles with hundreds of characters on-screen at one time. Led by co-founder Andrew Meggs, the programming team has made tremendous progress in a very short time. A recent technology demo consistently achieved 200 to 400 frames per second while showing 1,000 characters, each individually rendered at approximately 12,000 polygons without using level of detail, plus smoke and other particle effects.
City State also unveiled initial details about the innovative building system that will be a core element in Camelot Unchained. Employing a building block approach, it will offer unprecedented flexibility. Players will be able to craft a variety of both individual cells and larger segments called pre-fabs, which they may then assemble in nearly limitless ways to construct not only small houses, but also halls, manors, castles, walls, towers, other defensive structures, etc."
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Video: Kickstarter-Update