Paradox Interactive: Erfolg mit den Strategiespielen Hearts of Iron 4, Stellaris und Europa Universalis 4

Paradox Interactive
21.06.2016 14:30, Marcel Kleffmann

Paradox Interactive: Erfolg mit den Strategiespielen Hearts of Iron 4, Stellaris und Europa Universalis 4

Paradox Interactive hat bekanntgegeben, dass sie mit ihren hauseigenen Strategiespielen (Paradox Development Studio) auf Erfolgskurs liegen würden. Demnach hat sich Hearts of Iron 4 in weniger als zwei Wochen über 200.000 Mal verkauft. Stellaris ist seit dem Verkaufsstart Anfang Mai mehr als 500.000 Mal verkauft worden und Europa Universalis 4 (13. August 2013) hat in der Zwischenzeit die Eine-Million-Marke überschritten. Die (teils zahlreichen) Erweiterungen wurden nicht mitgezählt. Passend zu diesem Meilenstein kann bis zum 4. Juli die Download-Erweiterung "Fredman's Epistles" mit traditionellen schwedischen Liedern aus dem 18. Jahrhundert kostenlos für Europa Universalis 4 runtergeladen werden. Danach soll das DLC-Paket 1,99 Euro kosten.

"PC gaming is thriving, and we're doing incredibly well in a market that is increasingly competitive", sagte Fredrik Wester, CEO von Paradox Interactive. "Over the course of our company’s lifetime, we have remained dedicated to creating deep and challenging games for players who want experiences that will last for countless hours. The key to these successes – games that not only sell well at launch, but sell sustainably for years to come - is that we continue to provide ongoing support and development, and remain connected to our community to understand what our players want from their time with our games. The PC platform is ideal for keeping our games updated and supported, thanks to our ability to easily share updates and new expansions - and for our players to share their creative mods."