Unreal Tournament: Alpha-Update mit rangbasiertem Matchmakingsystem

Unreal Tournament
14.07.2016 11:55, Marcel Kleffmann

Unreal Tournament: Alpha-Update mit rangbasiertem Matchmakingsystem

Für die (kostenlos spielbare) Pre-Alpha-Version von Unreal Tournament ist ein Update veröffentlicht worden (Change-Log ). Die Entwickler wollen die Capture-the-Flag-Karte "Titan Pass" verbessert haben - sowohl in Sachen Optik als auch Performance. Auch die erste Version des rangbasierten Matchmakingsystems (mit ELO-Wertung) wurde implementiert. Das Gruppensystem, die Sound-Balance, das Bewegungssystem (Sliding und Beschleunigung) und die Intelligenz der Bots wurden überarbeitet.

Major Changes This Build:

  • Titan Pass CTF level visual pass for better clarity and improved performance.
  • Ranked matchmaking initial implementation and party system improvements. We will be running periodic ranked matchmaking tests over the next few weeks.
  • Sound balance and clarity pass, with new custom sound amplification system. Custom client-side amplification, occlusion, and low pass filtering of different types of sounds based on if player is the instigator, target, or teammate of the instigator of the sound.
  • Movement tweaks to sliding and acceleration.
  • Weapon functionality and balance tweaks to Redeemer, Rocket Launcher, Flak Cannon, and Impact Hammer shield.
  • Bot AI improvements